28 Kasım 2012 Çarşamba

Rakamlarla 2012’de sosyal medya


Bundan sadece birkaç yıl öncesine kadar sosyal medya hala sırrı tam olarak çözülememiş fakat yüz milyonlarca kullanıcıyı barındıran büyük bir potansiyelden ibaretti. Aradan geçen zaman boyunca sosyal ağların bu potansiyeli kullanılmaya başlandı ve insanların birbirini dürtüp komik kedi videoları paylaşmaktan fazlasını yapabilecekleri net bir şekilde anlaşıldı.
Başlangıçtaki kargaşanın ortadan kalkmasıyla beraber sosyal medya hem bireyler arası iletişimin önemli araçlarından biri, hem de güçlü bir pazarlama kanalı olarak öne çıkmaya başladı. Fakat tüm dijital ortamlardaki değişimin hızı baş döndürücü. Sosyal ağlar çok kısa süre önce emeklerken bugün koşmaya başladılar ve bu da önemli değişiklikleri beraberinde getirdi.
GoGlobe da PRDaily’den elde ettiği veriler yardımıyla bu ekosistemi daha iyi anlayabilmek adına 2012’deki sosyal medya manzarasına dair rakamları bir araya toplamış durumda.
İşte infografikteki bazı ilginç rakamlar:
Facebook
  • Facebook kullanıcılarının dörtte biri gizlilik ayarlarından habersiz.
  • Dünya çapında 350 milyondan fazla kişi Facebook’a neredeyse bağımlılığı hale gelmiş durumda.
  • Bir kullanıcının ortalama 130 arkadaşı var.
  • Kadınların yüzde 85’i arkadaşlarından rahatsızlık duyuyor.
  • Paylaşılan bağlantıların yüzde 90’ı cinsel içerikli.
Twitter
  • Eğer Twitter bir ülke olsaydı dünyanın en büyük 12. ülkesi olurdu.
  • Her saniyede 750 yeni tweet gönderiliyor.
LinkedIn
  • 200 farklı ülkeden 160 milyon üyesi var.
  • LinkedIn her saniye 2 yeni üye kazanıyor.
  • 1 milyon LinkedIn grubu kurulmuş durumda.
YouTube
  • En çok izlenmiş olan YouTube videosu Gangnam Style’ın izlenme sayısı 532 milyonu geçti (Bu yazı hazırlanırken 838 milyonu aşmıştı)
  • Ortalama bir ziyaretçi YouTube’da ortalama 15 dakika geçiriyor.
Blog’lar
  • Blog yazarlarının yüzde 60’ı 25 – 44 yaş aralığında.
  • Her ay 3 milyon yeni blog açılıyor.
  • Profesyonel blog yazarlarının ortalama 4 blog’ları bulunuyor.
  • Blog yazarlarının yüzde 20’sı 6 yıldan uzun zamandır bu işle uğraşıyor.
Pinterest
  • Pinterest’in Facebook hayran sayfası üyelerinin yüzde 97’si kadın.
  • Kullanıcı site üzerinde ortalama 16 dakika geçiriyorlar.
  • Yüzde 27,4 ile en popüler yaş grubu 25-34 yaş aralığı.
  • Pinterest diğer sitelere Google+, LinkedIn ve YouTube’ın toplamından daha fazla ziyaretçi gönderiyor.
Instagram
  • Her saniye 575 fotoğraf beğeniliyor.
  • Siteye her gün 5 milyon yeni fotoğraf yükleniyor.
  • Kullanıcıların yüzde 25’i üçten fazla fotoğraf yüklemiş durumdalar.
Google+
  • Google+’ın +1 butonu günde 1 milyardan fazla kez kullanılıyor.
  • Google+ kullanıcıları arasında en yaygın meslek: Öğrenci.
  • Her gün 625 bin yeni kullanıcı Google+’a katılıyor.
  • Kullanıcıların üçte ikisi erkek.

Kaynak: webrazzi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder